Sunday, December 29, 2013

Simpati PDRM diperalat regim. Amar Sigh, minta maaf atau disaman RM100juta

KENYATAAN MEDIA.

29 Disember 2013

Simpati PDRM diperalat regim. Amar Sigh, minta maaf atau disaman RM100juta

1.       Dengan ini saya merakamkan rasa terkejut dan kecewa dengan tuduhan Timbalan Ketua Polis K.Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh yang mengaitkan saya dan Solidariti Anak Muda  Malaysia (SAMM) dengan tuduhan menganjurkan himpunan untuk mengulingkan kerajaan  pada 31 Disember nanti.Tuduhan tersebut lebih jijik lagi apabila disambung dengan propaganda jahat iaitu konon wujud perancangan mengebom dan sebagainya.

2.       Rakyat terhimpit dengan kenaikan kos hidup. Ini berkait rapat dengan kegagalan regim  pemerintah selama ini dengan memungkiri  janji janji pilihanraya yang belum setahun berlalu. Di masa pilihanraya Bn telah berjanji untuk menurunkan tol dan perbagai lagi usaha pengurangan kos hidup. Tetapi akhirnya mereka sendiri menipu, bukan sahaja gagal mengawal kos hidup tetapi mereka sendiri mengumumkan kenaikan berantai bermacam macam lagi keperluan asas yang lain seperti minyak ,elektrik, gula dan lain lain lagi. Sedar dengan kegagalan dan penipuan regim ini maka muncul cadangan untuk rakyat turun ke Dataran Merdeka bagi menunjukkan protes terhadap kenaikkan kos sara hidup.  Cadangan ini bermula dengan persetujuan yang diolah dalam media baru seperti Facebook.

Ekoran itu beberapa ngo seperti SAMM menyambut baik persetujuan yang diolah secara organik ini dengan menyusun promosi  dan seumpamanya, malah satu seketeriat  ditubuhkan bukan sebagai penganjur tetapi penyelengara untuk melicinkan perbagai urusan.

3.       Namun regim yang sentiasa menganggap kebangkitan kesedaran dan kecerdikan rakyat sebagai tekanan telah memulakan propaganda dengan memunculkan persepsi jahat terhadap himpunan protes kenaikkan kos sara hidup sebagai himpunan menggulingkan kerajaan.

4.       Media arus perdana digunakan sepenuhnya bagi mengalih isu dari kenaikkan kos sara hidup kepada menggulingkan kerajaan . SAMM antara yang bersetuju dengan hak rakyat berhimpun dan menyatakan  protes terhadap kos kehidupan serta penipuan janji janji pilihanraya Bn, telah berkali kali menegaskan melalui kenyataan persendirian dan kenyataan bersama bahawa himpunan ini cuma himpunan rakyat menyatakan protes bukan berbentuk keganasan tetapi aman.

5.       Malah pra himpunan banyak telah di adakan atas nama flashmob di banyak tempat sama ada di dalam atau diluar lembah Kelang. Semua berjalan baik,begitulah bentuk himpunan ini cuma ia dalam skala yang besar di Dataran Merdeka pada malam tahun baru nanti.

6.       Tidak di nafikan banyak juga pihak termakan dakyah jahat yang mengaitkan himpunan malam tahun baru nanti dengan keganasan menggulingkan kerajaan. Cuma tidak pasti PDRM merupakan pihak yang terpedaya propaganda jahat tersebut atau dengan sendirinya terlibat menjayakan propaganda tersebut.

7.       Kemuncaknya adalah semalam apabila Timbalan Ketua Polis KL  telah membuat sidang media seolah mempunyai maklumat gempar. Ia kelihatan seperti lidah propaganda jahat menyebut nama beberapa individu dan beberapa organisasi termasuk nama saya dan gerakan Solidariti Anak Muda Malaysia sebagai terlibat menganjurkan himpunan guling kerajaan malam tahun  baru yang bukan sahaja bersifat ganas tetapi terkait juga dengan bom dan sebagainya.

Amar Singh kononya ada maklumat mengenainya. Lebih lawak jenaka kerana dalam begitu serius membawa tuduhan mengenai himpunan besar menggulingkan kerajaan, dia sendiri pula  berkata bahawa NGO – NGO yang disebut itu cuma NGO kecil sahaja dan himpunan tersebut hanya akan dihadiri oleh ratusan orang sahaja. Saya amat kasihan dengan Amar Singh, seoprang pegawai polis kanan begitu kelihatan bodoh ketika menjadi alat aparat dakyah regim.

8.       Saya dengan ini menafikan dakyah Amar Singh ini. Mohon semua pihak bertenang, ini semua usaha mengalihkan isu sebenar – rakyat susah, kos hidup naik, regim gagal, janji PRU Bn menipu. Saya dengan ini mendesak fitnah ini ditarik balik oleh Amar Singh dan memohon maaf. Dia harus dedah sumber pembohongan ini. Saya akan mengambil tindakan undang – undang terhadap dia dan semua media jahat yang menjadi penyambung fitnah tersebut. Isnin 30 Disember) akan menghantar notis undang – undang terhadap Amar Singh dan media – media terbabit. Saya akan memulakan proses saman sebanyak RM100juta ke atasnya.

9.       Semua harus datang secara aman, jika ada bersenjata dan membuat provokasi menghasut keganasan, ia agen jahat maka rakyat sendiri akan tangkap dan serah kepada polis. Polis juga sudah tentu tidak mahu menandakan permulaan tahun baru ini dengan titik hitam hubungan polis dengan rakyat. Hanya bersenjatakan banner, poster dan laungan kita jumpa di Dataran Merdeka 31 Disember ini.

che’GuBard  

** kenyataanm ini dikeluarkan dari Miri, Sarawak  kerana dalam Lawatan Kerja SAMM ke Sarawak. Dua hari berada di belantara Baram bersama komuniti orang asal yang bangkit menentang pembinaan Empangan Baram. Sebentar lagi akan terbang ke Kuching untuk pelancaran program anak muda Sarawak- Nyah Taib                                                                                      klik sini untuk menyumbang kepada SAMM

5 comments:

  1. Bro, memang betul majoriti rakyat tidak menyokong tindakan Najib dengan menaik kan kos sara hidup lebih lebih lagi dengan pengumuman kenaikan tarif letrik bermula Jan 2014. Dalam masa yang sama bukan kah lebih "anak jantan" sekiranya Bro mengaku saja terlibat dalam seruan demonstrasi bagi "menggulingkan kerajaan" pada malam tahun baru nanti. Umum tahu apa peranan yang Bro main dalam perancangan demo ni. Apa guna ambil kesempatan mengertak polis ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous9:04 AM

      Umum tahu apa peranan yang PM,TPM,Menteri2 main dalam kenaikan harga barang dan mnyebabkan byk rakyat menderita. Apa guna jd pemimpin jika susahkan rakyat ? mana janji2 ditepati dan rakyat didahulukan..?? "dahulukan naik harga barang & susahkan rakyat ??

      suruh PM,TPM,Menteri2 ko dulu letakkan jawatan kalo dah x reti nk tadbir negara...!!

      hampeh....

      Delete
  2. Anonymous1:06 PM

    For most recent news you have to go to see world wide web and on world-wide-web I found this web page as a most excellent web site for
    latest updates.

    Also visit my web page :: Natural Sleep Aid

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:53 AM

    If some one wants to be updated with most recent technologies afterward
    he must be go to see this web site and be up to
    date daily.

    My blog post :: free psn code generator

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:08 PM

    Today, I went to the beachfront with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and
    said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed
    the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is completely off
    topic but I had to tell someone!

    my website - psn code generator

    ReplyDelete