Saturday, September 29, 2012

maaf atas kekeliruan yang tidak disengajakan

Merujuk berita yang dilaporkan akhbar internet (Keadilandaily) yang telah menulis berita dengan memetik cheGuBard yang dihubungi melalui telefon berkenaan buku latihan sekolah dengan gambar Presiden Umno.

Pada beberapa hari lepas saya dihubungi oleh wartawan untuk mendapatkan komen mengenai kewujudan buku latihan dengan gambar Presiden Umno yang dimana sebelum itu kewujudan buku tersebut tersebar sejak sehari sebelum itu di media internet khususnya Facebook.

Namun sehari selepas itu saya menbuat carian sendiri mengenai kewujudan buku tersebut dan sebuah media internet juga (Malaysiandigest) juga telah menyiarkan berita memetik kenyataan artis seni (bebas) yang menerangkan bahawa kewujudan buku tersebut ialah antara projek seni mereka.

Setelah meneliti semuanya che'GuBard dengan ini menarik semula kenyataan dalam pemberitaan media internet sebelum ini dan sesungguhnya tidak disengajakan. Selaku aktivis masyarakat saya akui kesilapan dan menghargai usaha kesenian artis tersebut.

che'GuBard mengambil tanggungjawab penuh secara peribadi kerana kenyataan saya dalam pemberitaan tersebut tidak ada kena mengena dengan parti atau organisasi yang saya sertai, selaku aktivis masyarakat didikanya menyatakan kebenaran dengan berani tetapi bila sedari ada kesilapan jangan takut mengambil tanggungjawab dan mengakui.

Sekian.

che'GuBard

2 comments:

  1. Anonymous11:23 PM

    keliru ? sikit pun aku tak percaya..poooodahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:50 PM

      sokong... keliru kepala butuoh anwar n bapak lu. senang2 lu nak kondem lepas tu minta maaf. lu parti lu dan seangkatan dengannya semua anjing...

      Delete