Tuesday, September 04, 2012

Harap Umno berani respon arahan buat fitnah sebagaipanduan kempen.


Dalam satu ucapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim pernah menyebut mengenai kewujudan Panduan Gerakerja PRU ke 13 yang diedar kilangan jentera utama Umno. Menurut Anwar buku itu diserahkan kepadanya sendiri oleh seorang petugas Umno yang terkejut dan benci dengan taktik Umno menjaja fitnah.

Selama ini Umno didakwa telah menggunakan taktik kejam untuk menipu, menyebarkan fitnah dan menanam perasaan takut di kalangan orang Melayu serta menggunakan ugutan.

Ia dikatakan sengaja dibuat dengan tujuan untuk mengaburkan mata rakyat daripada skandal-skandal kewangan dan rasuah yang telah mengakibatkan kehilangan beratus-ratus bilion ringgit.

Sebagai bukti menyokong dakwaan tersebut, Anwar Ibrahim telah mendedahkan Buku Panduan Pilihanraya Umum yang ‘Sulit’, kononnya telah dikeluarkan oleh Umno secara rasminya kepada jentera pilihanraya mereka.

Dalam kandungan buku tersebut, diberikan arahan rasmi supaya menyebarkan fitnah seberapa banyak yang boleh untuk menyakinkan pengundi terutamanya orang-orang Melayu.


Nampaknya budaya politik Malaysia makin celaru, sudahlah kini keganasan dianjurkan oleh proksi Umno dalam berdepan kempen politik kini secara rasminya Umno telah menghalalkan fitnah dalam kempen pilihanraya.

Rakyat diseru untuk bertindak bijak dalam mendepani politik ganas dan fitnah oleh Umno ini.

No comments:

Post a Comment