Monday, May 17, 2010

Najib dan Bn janji menipu

Seorang anak sekolah yang akan menduduki peperiksaan SPM berjanji akan mendapat 7 A1 dalam peperiksaan yang babak dia duduki. Malangnya selepas mendapat keputusan peperiksaannya dia cuma dapat 5A1. Adakah dia menipu dengan janjinya ? Bukankah janji itu lebih sesuai dipanggil cita - cita ? cuma mungkin dia dan orang berkepentingan seperti ibu bapa dan guru juga turut kecewa tetapi adakah yang kecewa tersebut boleh memanggil murid itu menipu ?

Najib tuduh Pakatan Rakyat merupakan 'penipu' kerana gagal melaksanakan janji / cita - cita membentuk Kerajaan Baru pada 16 September. Tiada siapa yang rugi dengan tidak tertunainya cita - cita tersebut kecuali rakyat yang sedar akan kezaliman kecewa kerana gagal mendapat kemerdekaan mutlak, dan terpulang pada rakyat tersebut untuk terus bangkit melawan atau rebah dan redha dengan kezaliman yang berlaku. Golongan kedua yang kecewa ialah golongan yang dah siap pasang badan untuk jadi menteri jika peristiwa !6 September benar berlaku perubahan kerajaan. Seperti Zaharin yang terang - terang mengaku kecewa kerana sebelum itu Zaharin sudahpun menjanjikan tempat kepada beberapa orang di Pulau Pinang apabila dia menjadi menteri pusat nanti.

Tetapi Najib yang sudah berada di kalangan mereka yang berkuasa menipu mengakibatkan rakyat susah. Lupakah rakyat dengan jani Najib ketika melancarkan manifesto Bn 2008 sebelum pilihanraya umum ke 12- Minyak tidak akan naik tahun ini..... selepas menang belum pun 100 hari Najib menjadi PM Najib sudah khianat rakyat dengan naikkan harga minyak........

Lu pikir lah sendiri.....................

1 comment:

  1. Anonymous2:52 AM

    saya sangat setuju dengan pendapat ini.

    ReplyDelete