Wednesday, October 14, 2009

Ketika jadi MB Isa agih tanah pantai, Umno bisu



Surat ini pernah cheGuBard dedahkan lebih 4 bulan lepas, akhbar cina memberikan liputan luas malangnya akhbar berbahasa Melayu tidak ada yang ingin siarkan kerana dihalang tangan ghaib.

Surat ini diperolehi dari seorang teman yang rapat dengan pejabat tanah di Port Dickson.

Isunya ialah ketika hampir pilihanraya 2004, Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri Sembilan telah memberikan kelulusan khas beberapa tanah antaranya ialah tanah pantai di Port Dickson.

Atas ini dipaparkan salinan dokumen Pemberi Milikan Tanah KERAJAAN seluas lebih kurang 4.046 meter persegi (Empat Ribu Empat Puluh Enam meter persegi) di Pantai Purnama, Mukim Pasir Panjang, Daerah Port Dickson.

Tanah tersebut telah diberi status HAKMILIK KEKAL kepada (tauke kaya) Yeow Chai Boon.

Siapa Yeow Chai Boon..?

Yeow Chai Boon ialah salah seorang daripada 4 individu yang dikatakan menjadi "Banker" kepada Isa Samad dan menjadi penaja besar kepada UMNO/Beer eNd dalam pilihanraya Bagan Pinang selain daripada Tan Sri Dr Gan Kong Seng, Dato' Chua Tiong Moon dan Dato' Yap Kat Boon.

Nah... ini ialah bagaimana KERAjaan UMNO/Beer eNd "memperjuangkan" hak-hak dan juga kepentingan orang melayu dan juga Malaysia, dengan cara menggadaikan kesemuanya kepada kroni-kroni mereka.

Dengan kuasa yang ada pada mereka, mereka boleh sahaja melanggar mana-mana undang-undang tanpa dikenakan apa-apa tindakan. tanah rizab dijual dan diberi status HAKMILIK KEKAL kepada kroni-kroni sesuka hati mereka.

Selain daripada ini, masih terdapat banyak lagi tanah-tanah rizab dan juga tanah-tanah adat telah dijual kepada kroni-kroni mereka tanpa pengetahuan orang ramai. aku ada deretan senarai tanah-tanah yang tersebut dan untuk pengetahuan korang, bukan sahaja tanah-tanah persisiran pantai sahaja yang tergadai, malah tanah laut, laut dan pulau pun turut tergadai dek kerakusan pemimpin Umno.

Satu lagi pemilik tanah itu juga abang kepada exco kerajaan negeri ketika itu. Ketika Isa mempengerusikan mesyuarat yang memberikan tanah pada abangnya dia ada dalam mesyuarat tersebut.

SPRM teruskanlah buta dan pekak !!!

1 comment:

  1. Memang terlalu teruk hasil2 kerjatangan orang2 UMNO NS terutama ISA SAMAD..!!

    ReplyDelete