Friday, April 25, 2008

Dia sudah mula menjawab....

Nampaknya sudah panas balik...bermula dari Ahad lepas dimana secara tergesa gesa Umno (juak-juak dia) mengatur program 'terjun' Gotong Royong bersama 'Ahli Parlimen Rembau' di Taman Jasmin Senawang... mungkin ini kerana juak - juaknya yang panik melihat persiapan Ceramah Perdana Pentas Anak Muda yang menampilkan Fairus (Timbalan Ketua Menteri P.Pinang) dan Nurul Izzah (Ahli Parlimen L.Pantai).

Dalam ucapanya ketika 'merasmikan surau tidak siap' itu dia menggunakan sepenuhnya untuk membelasah cheGuBard dan TauFek (Paroi). Petang sebelum program segerombolan penguatkuasa MPS juga tiba untuk menurunkan bendera keADILan yang dipasang sebagai penunjuk arah. cheGuBard terpaksa turun sendiri petang itu demi memastikan semuanya terkawal. Hujah kita ialah kenapa bendera Umno (menyambut Khairy) dibiarkan tetapi bendera keADILan diturunkan ? Penguatkuasa tersebut memohon maaf kerana katanya dia diarahkan oleh pegawainya yang menerima tekanan dari atas...!!! Dia merayu agar bendera di Trafik Light yang sudah ditanggalkan jangan dipasang semula...yang lain ok tetapi perlu segera ditanggalkan selepas program......Malam itu dia dikejutkan dengan kehadiran lebih dari 3,000 orang menyaksikan Pentas Anak Muda anjuran keADILan Rembau.

Nampaknya anak kelahiran Kuwait ini sudah mula bersuara semula. Dia bersuara mungkin kerana tiada pilihan lain. Memang banyak 'version' misteri kemenangan dia.... ada yang kata undi pos...ada yang kata jumlah undi ditipu...ada pula maklumat dan gambar yang merakam bagaimana dua peti akhir masuk ke Pusat Penjumlahan dengan di iringi kenderaan yang dinaiki Menteri Besar Negeri Sembilan. Semua ini menjadi cakap - cakap bukan sahaja di Rembau tetapi di seluruh negara. Hari ini pula di Malaysiakini dia sudah mula bercakap mengenai keputusan pilihanraya. Bagus dia sudah termakan pancing untuk kembali melompat.

Ilmu tempur yang cheGuBard pelajari menerangkan betapa lawan yang melompat lebih mudah dikunci dari lawan yang bertapak dengan kedua belah kakinya ..menanti......bagus dia yang duduk diam kini sudah mula melompat kembali.

Seminggu ini sibuk bersama pasukan peguam untuk menfailkan petisyen pilihanraya. Alhamdunillah hari ini jam 3 petang nanti sekumpulan peguam yang diketuai oleh fima guaman Shearn Delamor & co. akan berada di Mahkamah Tinggi Seremban untuk memfailkan petisyen tersebut.

cheGuBard pula sebentar lagi akan bertolak ke Terengganu. Malam ini ada ceramah di Kemamam..mungkin akan menjawab ahli Parlimen Kemaman yang mengatakan isu babi akan jadi punca ahli parlimen Melayu bukan BN masuk BN... esok ada beberapa mesyuarat bersama jentera di Terengganu sebelum malam esok ceramah di Setiu.

Untuk yang mahu mendengar penjelasan 'Khabar dari Rembau?' boleh berjumpa di Terengganu. Pertanyaan lokasi ceramah hubungi Wan Anies 0199697474.

Jika dia berani ayuh kita berdebat..... isu sebenar ialah penjualan aset negara...pengkhianatan..salah guna kuasa...

sila klik http://edition.globalmediachannel.tv/content/view/1840/60/

25 comments:

  1. Anonymous10:45 PM

    On April 9, 2008, this scribe wrote in http://margeemar.blogspot.com with the heading DR WAN AZIZAH FOR PM. It came as no surprise to this scribe when it was reported in Malaysiakini on April 24, 2008 that YB Datin Seri Dr. Wan Azizah is ready to assume the post of Prime Minister of Malaysia. I believe, with the support and guidance of not only Dato Seri Anwar Ibrahim, Kak Wan will make a great Prime Minister.

    Kak Wan will be an idle choice for PM. In this case DSAI will not have to rush in becoming PM even though this is what most of us are craving for. BN especially UMNO is now sinking into the abyss. We are seeing how down right dirty they can get in trying to paint the Pakatan Rakyat state governments in a bad light. Just take the Selangor pig farming issue as an example. Even though this project got the blessing of Khir Toyo and linked to a company owned by Umno members, the spin in the MSM especially by TV3 still continues by linking race and religion to the pig farming issue. You see, Umno and BN are going down therefore they will not stop hitting below the belt. They are bankrupt in ideas.

    That is why I feel it is better for Kak Wan to be PM first before DSAI takes over in the near future. Should DSAI become PM any time soon, the Umno/BN goons and the 4th Floor Boys will have a field day concocting all sorts of crap to discredit and destroy a PR government with DSAI as PM. With Kak Wan, there ain't nothing these Umno/BN jabronees can conjure up that can discredit her.

    To all the righteous Rakyat out there who believe that it is undemocratic and immoral for PR to form the Federal Government via crossovers from BN MP's, just remember that the just concluded GE may have been free but it sure wasn't fair. Haven't everyone forgotten about the 400,000 postal votes? Phantom voters? Illegal immigrants in Sabah and Sarawak getting MyKads to vote for BN? Use of government machinery for campaigning by BN leaders? BN Propaganda and smear campaigns against the opposition? A biased Elections Commission with electoral boundaries that favor Umno/BN?

    Finally, after taking control of Kedah, Perak, Penang and Selangor, the PR government is beginning to unearth a lot of dirt. FELLOW MALAYSIANS, DO YOU WANT TO GIVE UMNO/BN ANOTHER 5 YEARS SO THAT THEY CAN COVER UP 50 YEARS OF CRONYISM, NEPOTISM AND CORRUPTION AND AT THE SAME ALLOW THEM TO WIPE CLEAN WHATEVER MONEY THAT'S LEFT IN THE COFFERS?

    Please wake up Rakyat! Are we gonna stand by and watch these Umno/BN leeches bleed this nation dry by allowing them to rule for another 5 years!? If you love Malaysia, support the regime change that's coming our way. WAN AZIZAH FOR PM! PAKATAN RAKYAT FOR FEDERAL GOVERNMENT! HIDUP KETUANAN RAKYAT!

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:52 AM

    kata Khairy, tiada pengiraan semula undi dan oleh itu isu beliau kalah dalam "kiraan kali pertama" tidak berbangkit.

    "Mereka telah mengira undi pos terlebih dahulu dan bukannya selepas pengiraan semula dibuat. Jika undi pos tidak dikira sekalipun, saya tetap menang lebih 500 undi," kata Khairy.

    Badrul Hisham turut mengulangi wujudnya pengiraan semula undi dalam satu kenyataannya di Dewan Perhimpunan Cina Selangor, Kuala Lumpur pada 11 Mac.

    MANA YANG BETUL NI?

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:04 AM

    Che gue bard gua caya sama lu!teruskan perjuangan!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:22 AM

    bard aku rasa kau jangan terperangkap dengan budak KJ nie mengani isu teknikal p/raya.... dia pasti menang Bard sebab dia leh tunggang jentera govt. dan duit dia terlalu banyak..

    kau kena fokus dengan cabaran hang isu ecm libra, pantai, penjualan kedaulatan negara..dll

    ReplyDelete
  5. Anonymous12:09 PM

    Salam

    Saya Zulfikar Samsuri, Editor bagi blogzine Republik Kata sedang melakukan survey untuk kolum saya bernama 'SUARA RAKYAT' di http://republikkata.blogspot.com . Saya ingin tahu pendapat sdr/i sama ada dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang 30 orang Ahli Parlimen BN akan 'lompat parti' menyertai Pakatan Rakyat betul atau tidak, atau cuma perang saraf untuk menyatu padukan Pakatan Rakyat dan melemakan BN seperti diperkatakan oleh Fathi Aris Omar kepada blogzine ini beberapa hari sudah. Kedua, apakah tindakan keluar GERAKAN oleh Lee Kah Choon wajar? Dan yang ketiga, bagaimana masa depan DSAI dalam politik di Malaysia? Mampukah beliau menjadi PM. Oleh itu saya mengharapkan kerjasama sdr/i untuk menjawab soalan-soalan mudah dari saya.

    Terima kasih. WS.

    Editor Republik Kata
    Ahmad Zulfikar Samsuri
    zulfikar.samsuri@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:05 PM

    Bad,

    Ada satu isu kat Desa Sri Hartamas kau tolong dedahkan. Tapak buat masjid dah nak di dirikan bangunan komersial. Projek Glomac dapat. Lokasinya di hujung Showroom Naza Kia berhadapan dengan Disko Soda. Kalau tak silap tanah ini kepunyaan JAWI.. ko semak dulu.

    Kalau kau nak pengesahan tapak kau tanya Bro Zul ( Bodyguard DSAI / Institut Tunku Abd Rahman )...

    Semalam ada ceramah kat Taman Permata , YB Zulkifli Nordin ada huraikan bagaimana kau kalah di Rembau, tak palah Bad kau lawan lagi lain kali next election ..........

    Bad cuba-cuba datanglah ceramah kat area Taman Melawati atau Ulu Kelang... ramai orang sini nak jumpa/tengok kau...

    Ok Bad... Teruskanlah perjuangan kau............

    Dari,

    Kawan Lama.............

    ReplyDelete
  7. Anonymous9:36 PM

    Chegubard,
    Saya telah lama "wondering" apa yang terjadi dengan kiraan undi untuk Rembau. Pada malam 8 Mac, terdengar dia kalah, lepas itu recount, lepas itu dia menang 5000 plus. Lepas itu terdengar you akan challenge the result in court. Lepas itu senyap.

    Now that this every hot topic is back, can you please VERIFY the truth????
    There can't be 2 contradictory versions on this.

    ReplyDelete
  8. Anonymous1:12 PM

    Biasalah che gu bard mencari popularity...Baca SIASAH keluaran minggu ini Bos GERAK hentam dato seri bos pkr kan senyap ajerr cgu bard.... Sayang pakcik atau sayang bos...Nak masuk Gombak tanya azmin dulu..rasa azmin tak kasi tak sebab che gu masih sayang gan ezam..

    ReplyDelete
  9. Anonymous2:13 PM

    bard.. please komen pasal kenyataan maaf yang dibuat di MALAYSIAKINI... PLEASE BARD PLEASE...

    ReplyDelete
  10. Anonymous6:15 PM

    Bard ly penipu, dah kalah nak cari glamour. blah lah lu. Politik Murahan

    ReplyDelete
  11. Anonymous12:44 PM

    Reporter: Ada satu lagi khabar angin menyatakan bahawa di kawasan YB Rembau, mula-mulanya YB itu kalah, tetapi tiba-tiba itu ada beberapa ribu punya undi pos untuk kurangkan…

    Khairy: Ini memang tidak betul sekalilah. Ini adalah satu pembohongan yang besar. Saya sendiri ada di pusat kira undi malam itu dan memang tidak ada soal saya kalah atau pun kiraan semula. Tidak pernah ada.
    ______________________________________________

    On Saturday night, the initial count for the Rembau parliament constituency in Negri Sembilan showed that PKR had taken the seat by a razor-thin majority of 141 votes.

    A recount however saw a complete reversal - Khairy Jamaluddin, son-in-law of premier Abdullah Ahmad Badawi, won by a staggering difference of 5,000 votes.
    http://www.malaysianbar.org.my/legal/general_news/pkr_may_challenge_khairy_s_rembau_win.html

    Little boy is getting blue lying to kingdom come. He has a history of lying. Another notable one was the ECM-Libra Scandal for which no action has yet been taken. The ACA has not investigated the corruption of power involved.

    ReplyDelete
  12. Anonymous12:46 PM

    I was at the vote counting center in Rembau that night, outside, not inside the counting hall. I saw at the very last moment there were still ballot boxes being taken into the hall. They were transported into the compound in what appeared to be a police car. I took video pictures of the car. What the hell ballot boxes were still taken into the hall at the very last moment. The election results were announced very late that night, easily around 11.30 pm. This never happened in Rembau before. I did’nt know what happened then if not recounting of votes. Otherwise, it would’nt had taken that long.

    ReplyDelete
  13. Anonymous12:49 PM

    Shouldn’t the Security Commission, which oversees corporate governance in public listed companies, ask straight questions to clarify if Kalimullah’s definition of (personal/individual) ‘vendor loan’ that Khairy took was not under the ’senior management loan scheme’ that Chua said ECM Libra Berhad — the company — operated?

    http://www.jeffooi.com/2006/08/freetalk_8.php

    ReplyDelete
  14. Anonymous12:50 PM

    KJ, can you tell the RAKYAT why Tun Dr M (nicknamed the Old Horse) is so mad with you? We are curious to know the truth. By the way, can you swear with the Holy Qur’an hold to your heart and tell all MLAYSIANS that your CONSCIENCE is clear and 1. You win your Rembau seat without any dirty tricks and zero manipulation; 2. Your purchase of ECM Libra shares come from money which is HALAL; 3. You never stir up the racialistic sentiments among the Malay Youth; 4. You never manipulate and influence Pak Lah, 5. You never interfere with the distribution of WANG EHSAN for the Trengganu people for the past few years. If you are a human being with DIGNITY, prove to the RAKYAT that you are INNOCENT and we will salute you, then you are qualified to be one of the candidates as future Malaysian Leader. If not, be prepared to answer to the Al-Mighty.

    ReplyDelete
  15. Anonymous12:51 PM

    i am wondering, why does wait almost 2 months to refute those claims? election was in 8 Mar, u mean no one told him or he never knew such reports were out?

    who is sloppy here? his assistants? SPR? tan sri rashid?

    ReplyDelete
  16. Chegu Bard,
    Please immediately clarify the matter as the apology from malaysiakini is in direct contrast to your assertion. your integrity is at stake!
    Are you lying or is khairy the liar?

    ReplyDelete
  17. Anonymous4:31 PM

    che gu bard, u are not a leader that we are looking for..awak terlalu mencari publisiti murahan..terima kekalah dgn hati terbuka dan org sekeliling sudah nmpk dgn jelas sikap dan keinginan che gu bard yg sebenarnya...sgt kesal dgn apa yg berlaku...

    jgn jd spt hadi awang yg pernah menyatakan dia ada berlori-lori fail yg blh libatkan peimipim BN dgn rasuah ttp sampai ke hari ini hanya omong kosong utk permainan poliktik najis beliau...

    ReplyDelete
  18. ...But Cikgu, what made you think there was a re-count?

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum... DSAI, saya mencelah sikettt...

    KHAIRY JAMALUDDIN membuka BLOG dia sendiri tapi tidak berani........

    -Saya sebagai seorang RAKYAT MALAYSIA yang tidak mahu MARUAH NEGARA DIGADAI DAN DISEPAK BEGITU SAHAJA mengesyorkan kawan2 semua melawat BLOG ini untuk menyatakan pandangan anda kepada KJ.

    sesiapa yang nak bagi komen kat KHAIRY boleh lawat teryus ke BLOG BELIAu...

    http://www.prokhairy.com/

    ReplyDelete
  20. CheguBard,
    kenapa senyap aje. No response terhadap kenyataan malaysiakini memohon maaf kepada khairi? betul ke ada recount? Ke you tipu kita orang aje?

    ReplyDelete
  21. Anonymous10:20 AM

    knp chegu bard xnak respone pasal malaysiakini mohon maaf pada khairy & recount tu?...atau chegu bard dah tersepit dengan jerat yg dia pasang sendiri sepert Anwar Ibrahim...Terima kekalahan dgn hati yang terbuka, jika benar chegu bard berpotensi, InsyaAllah saudara akan mng next election...

    ReplyDelete
  22. cheguBard,
    sehingga kini saudara masih menyepi dalam isu in? Dah dua kali saya tanya di laman blog ini tapi masih tiada jawapan daripada saudara.

    Adakah ini bermakna saudara telah akur dengan kenyataan khairi bahawa tiada 'recount'? Atau adakah selama ini saudara telah MENIPU kami semua?

    tidakkah saudara merasakan bahawa dengan mengambil sikap berdiam diri ini ianya akan menjejaskan kredibiliti saudara?

    Sekiranya apa yang benar-benar berlaku di malam pengiraan undi itu adalah seperti yang dikatakan oleh khairi, jelas saudara TIDAK LAYAK menjadi seorang pemimpin rakyat!!!

    ReplyDelete
  23. Anonymous8:03 AM

    malaysiakini pohon maap pasai apo? takut lah dol? mahu kena sembelih ka? itu pun ko tak tahu nak teka ke? bodoh betui org yang komen kek sinun!

    terima kekalahan jika kita main padang rata! kekalahan kerana kita tahu sapa menipu! kita lawan aje...kalu tennis court kata tarak apa-apa kita terima aje! tapi ALLAH S.W.T Maha Mengetahui!

    Bagi mereka yang baru je idup dan mengundi cuba tengok sejarah 1969 dan sejarah election lain...berapa banyak kes cam rombau berlaku. Misalnya Najib di Pekan 1999 dulu! sampai berkali-kali kira dan dia kalah but at last dia menang..akai ade ko korang nie? Then apa yg dia buek oleh che gu bard nie salah ke?

    KJ..dia bleh ckp apa yang dia suke nanti dah msk liang lahat nnti, baru dia tahu dah!

    ReplyDelete
  24. Anonymous2:51 PM

    slm.perkenalan .semoga bertambah mantap barisan pakatan rakyat

    ReplyDelete
  25. rilek sebentar kat line ni http://courfeeblend.blogspot.com

    ReplyDelete