Tuesday, February 20, 2024

Penarikan kenyataan cheGuBard dan SM Track tak terus saman

Pada 2021, ketika RFID diperkenalkan, di kebanyakan Plaza Tol sistem ini banyak masalah dan mendapat rungutan pengguna. 

Disember 2021, page Najib Razak telah menyiarkan mengenai kaitan Tan Sri Lim Kim Yew yang Najib cuba kaitkan sebagai kroni Mahathir sebagai sebagai pemilik SM Track sebagai pemilik projek RFID Plaza Tol. Niat Najib dalam tulisannya ialah memburukkan Tun Mahathir dengan mengaitkan "kroni" Mahathir dapat projek RFID.


Saya telah menulis menjawab posting Najib yang menuduh Lee Kim Yew sebagai kroni Tun M dapat projek RFID Tol dengan menyatakan bagaimana SM Track juga telah melantik menantu Zahid Hamidi dekat dengan pengumuman kerajaan mengenai RFID dan jelas dalam page rasmi SM Track juga ada guna gambar plaza tol apabila menerangkan teknologi RFID syarikat mereka. Malah dalam laman rasmi mereka turut menyiarkan bahawa SM Track merupakan syarikat tunggal (only company) dalam merialisasikan MOBILE DIGITAL WALLET SYSTEM. 

SM TRACK menyatakan ugutan mahu failkan saman. SM Track menyatakan ia tak ada kena mengena dengan RFID Tol dan dia bukan syarikat tunggal dapat lesen mobile digital wallet system di Malaysia. 

Lucunya tiba tiba page Najib posting Najib hilang  dan Najib u turn menyerang cheGuBard mungkin Najib takut disaman. Apapun saya berdepan dengan SM Track dengan fakta pendedahan.

Bermula dengan menjawab posting Najib yang hilang kemudiannya, namun saya tetap dengan fakta saya,  Sejak  2022 hingga 2024 akhirnya kes diselesaikan melalui proses mediasi dan penyelesaian bersama dicapai. SM Track menarik kes, saya menarik posting.

InsyaAllah esok akan ada pengumuman rasmi berdasarkan keputusan mediasi.

No comments:

Post a Comment