Tuesday, February 19, 2019

Kalau JKKK , Jin Kacau Kampung maka MPKK , polong kacau kampung.....

Jika dulu Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dulu dibentuk oleh kerajaan dibawah Barisan Nasional kita gelar 'jin kacau kampung' maka kini JKKK telah ditukar nama sebagai Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) juga mula mendapat jolokan nama baru iaitu Polong kacau kampung namun yang menariknya jolokan itu diberikan sendiri oleh mereka yang dilantik sebagai MPKK sendiri dalam satu dialog bersama kerajaan Negeri Sembilan baru - baru ini.

Lontaran ini diberikan kerana terlalu kecewa dengan sikap sambil lewa dan tidak mempedulikan aduan yang diutarakan serta beberapa prosedur yang dilihat sengaja menyusahkan.

berikut ialah antara petikan rakaman video yang dimaksudkan.


Isu  sama juga telah ditulis sebelum ini dalam blog che'GuBard, sila klik http://chegubard.blogspot.com/2019/02/pesanan-buat-mb-ns-yang-tak-sedar-dia.html

(sebarkan)

Nampaknya kelemahan secara sengaja atau tidak berlaku diperbagai peringkat. Jujur dikatakan ia perlu diambil tindakan segera. Kekecewaan bukan sahaja dikalangan pengundi rakyat biasa namun mula wujud secara serius dikalangan aktivis dan penggerak PH yang duduk didalam struktur kerajaan itu sendiri seperti MPKK ini.

1 comment:

  1. Anonymous1:14 PM

    hebat orang nogori ni hahahaha polong kacau kampung hahaha

    ReplyDelete