Thursday, April 25, 2019

Episod Hospital Mawar atau Pusat Hemodialisis Mawar sudah memasuki fasa menarik...


SPRM mengesahkan membuat lawatan ke Hospital tersebut dan mengesahkan peralatan yang diberi (guna wang) kerajaan dan kemudian didapati ada perjanjian pinjaman bank atas perlatan yang sama dan kemudian audit menyatakan peralatan itu tidak sampai telah disahkan ketika lawatan SPRM memang tidak ada... ia bernilai juta RM.

SPRM juga mengesahkan beberapa watak dalam laporan yang dihantar mula dipanggil dan disiasat. Hospital ini diasaskan dengan dana awam oleh Datuk Dr Yeow seorang pemimpin MCA berpengaruh.

Posting mengandungi video pendek telah diadukan kepada admin fB dan ia telah diturunkan oleh admin fB pagi tadi selepas kira kira 40 jam dinaikkan. Hari ini juga Chong May Lee yang juga pemimpin DAP yang juga CEO Putra Specialist Hospital mengugut agar tidak dikaitkan dalam skandal Hospital Mawar , dia juga menyatakan sedang berbincang dengan peguamnya untuk saman.

Pertama bagi saya nak ingatkan Chong May Lee yang mana kamu dalam kerajaan dan akses media kamu lebih mudah dan luas. Jangan sombong dengan ugutan, jawab sahaja, beri penjelasan. Tidak boleh di elak Putra dan syarikat Intelek Ceria Sdn Bhd (ICSB)yang membuat perjanjian "pelik" dengan hospital Mawar ada kene mengena cuma secara langsung atau tidak langsung itu saja boleh diperhujahkan. ICSB sememangnya merupakan pemegang kepentingan saham dalam hospital pakar putra di Batu Bapa Pahat.

Selaku org politik yang menggotai parti yang mementingkan integriti kamu seharusnya menggunakan ruang ini untuk perjelaskan dan turut menyertai desakan bagi mengasak orang orang kuat MCA ini diseret ke muka pengadilan kerana penyelewengan dana awam.

untuk membaca lanjut klik http://chegubard.blogspot.com/2019/04/membongkar-skandal-hospital-mawar-yang.html

No comments:

Post a Comment