Wednesday, February 27, 2019

MB NS mulakan kempen PRK Rantau dengan menipu

Merujuk kepada laporan Sinar Harian (Bernama) saya sangat kecewa apabila Aminuddin Harun YAB Datuk Seri Menteri Besar Negeri Sembilan sanggup menipu untuk memastikan Dr.Streram dapat menjadi calon PKR. Nampaknya sah jika ini caranya MB pasti PRK Rantau, PH bakal berdepan kesukaran... mulakan PKR dengan menipu. 

Aminuddin menipu kononya Dr. Streram sudah  15 tahun berbakti di Rantau dan Rembau... janganlah nak menipu sangat ... 

Dr. Streram hanya masuk PKR pada tahun 2009 beramai ramai dengan anggota MIC yang lain di Selangor selepas PKR Kerajaan di Selangor.  2014 dia bertanding sebagai Naib Ketua Cabang PJS.

Hanya beberapa bulan sebelum PRU baru dia muncul di Rantau selepas dijanjikan kerusi DUN Rantau.... 

Untuk pengetahuan Aminuddin Streram hilang populariti selepas pemilihan parti peringkat cabang Rembau selepas dia membuat pakatan mengkianati kem yang sama berkempen untuk dia. Dia sendiri menggerakkan anghota parti orang India untuk mengundi hanya calon India... ini menyebabkan ramai tidak berpuas hati malah membenci Streram... malah diperingkat masyarakat dia mula dipertikai bila terlalu banyak berjanji dan tidak ditunaikan. 

Jika dia diberikan peluang bertanding wakili PH maka malanglah kerana bukan sahaja pengundi biasa malah anggota parti sendiri majoritinya tidak berpuas hati dengan dia... 

PKR tidak ketandusan calon... malah ramai calon lebih layak dan jauh berketerampilan untuk menang selain Streram. 

Maaf kalau saya kasar namun selaku bekas ketua cabang PKR Rembau saya sangat arif dan mengetahui apa yang berlaku. Menteri Besar harus mendapat maklumat dari akar umbi bukan sekadar duduk di pejabat dan dijamu maklumat dari pengampu sahaja.

Dari facebook che'GuBard klik



1 comment:

  1. Ko dah tak ade ape2 kaitan lagi dgn PKR.... Cakap ko tak ade nilai langsung...

    ReplyDelete