Thursday, April 06, 2006

Cabaran DEBAT : kerajaan lemah dan korup punca Minyak dan Gas naik harga

2.30 petang, 6 April 2006 - Berikutan kenyataan media Setiausaha UMNO NS mengenai debat isu minyak yang telah diadakan pada 24 MAC lalu maka sehubungan dengan itu Angkatan Muda Negeri Sembilan menghantar satu surat pelawaan / cabaran debat kepada beliau.

Seperti yang telah diumumkan awal maka jam 10.30 pagi ini, 3 orang Ahli Jawatankuasa Angkatan Muda Negeri Sembilan yang diketuai oleh Setiausaha Angkatan Muda Negeri, saudara Amiruddin Wahab dan penolong setiausaha Angkatan Muda Negeri Saudara Azizi telah menghantar surat ke pejabat UMNO negeri dan mengadakan sidang media selepas itu.

Cuma yang 'terlalu menariknya' ialah sambutan yang mereka terima di pejabat UMNO Negeri Sembilan pagi ini.

Mereka telah disambut oleh 12 orang anggota tidak kurang dari 5 anggota polis beruniform dan 15 orang anggota polis tidak beruniform - dapat dikenal pasti kerana mereka merupakan anggota cawangan khas yang sentiasa terlibat memantau prog. keADILan (termasuk trafic yang ditempatkan di depan bangunan UMNO melarang semua kenderaan parking di depan). Pemuda UMNO Negeri Sembilan pula telah menggerakkan tidak kurang dari 50 orang ahli mereka yang memenuhi ruang hadapan pejabat UMNO Negeri. Helikopter polis juga berkeliaran di ruang udara atas Pejabat UMNO selama hampir 30 minit. (24 anggota 'lsf' berada di depan bangunan umno sehingga jam 10.30 pagi dan kemudian balik).

Kumpulan pemuda UMNO yang 'berkawal' di sekeliling bangunan UMNO di ketuai oleh bekas adun rantau Ghani Hasan (adik menteri besar negeri sembilan).

Malangnya hanya dua wartawan akhbar cina yang hadir membuat liputan dan kemudian mereka balik tanpa menunggu habis sidang media. Salah seorang dari mereka memaklumkan dihubungi editor mengarahkan mereka pulang kerana orang atas minta jangan buat liputan mengenainya.

Surat tersebut telah diterima oleh salah seorang kerani yang tidak mahu memperkenalkan diri tetapi menandatangai akuan terima surat cabaran debat tersebut. Dalam surat tersebut Angkatan Muda Negeri Sembilan menyatakan cabaran debat dan memberikan masa 14 hari untuk UMNO negeri sembilan menjawabnya.

rombongan 3 orang wakil angkatan muda negeri meninggalkan bangunan umno negeri sembilan jam 11.05 pagi tanpa kejadian tidak diingini.

maklumat tambahan call 0176688404.

amiruddin wahab menyatakan rasa kesal kerana umno menunjukkan sikap seperti gangster. namun ini menunjukkan ketakutan penguasa kerana tertekan dengan isu kenaikan minyak ini. amk ns harap umno berani tampil untuk mempertahankan hujah mereka mengenai kenaikan minyak dan kami (amk) mempunyai terlalu banyak bukti dan fakta untuk diperdebatkan membuktikan kenaikan ini berlaku kerana kelemahan pentadbiran kerajaan dan amalan korupsi yang membarah.

kami memberikan masa 14 hari untuk mereka jawab.

gambar atas : sebahagian dari pemuda umno yang berkawal di satu sudut bangunan umno, juga kelihatan ghani hassan

gambar sebelah : amirudin menerangkan kepada wartawan mengenai penghantaran surat sebelum menghantar surat. masa selepas hantar surat wartawan dah tiada untuk sidang PC

No comments:

Post a Comment