Sunday, August 31, 2014

N01 titik memulakan semua semangat penyatuan Pakatan atas nama Rakyat

Kenyataan Akhbar
Solidariti Anak Muda Malaysia
Kelantan

29 Ogos 2014

N01 Pengkalan Kubur Detik Terbaik Untuk Bersatu


  1. Hari ini Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) telah menetapkan Pilihanraya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubur ialah pada 25 September 2014.
  2. Pengerusi SPR berkata hari penamaan calon untuk PRK ditetapkan pada 13 September 2014 manakala pengundian awalnya pada 21 September 2014.
  3. Solidariti Anak Muda (SAMM) melihat pilihanraya kecil kali ini merupakan waktu terbaik untuk Pakatan Rakyat kembali bersatu setelah melalui suatu fasa 'pergelutan' yang panjang. SAMM memandang serius pergelutan yang berlaku kerana untuk melawan rejim yang zalim, kesepakatan yang jitu amatlah diperlukan. SAMM yakin Pakatan Rakyat mampu menyelesaikannya secepat mungkin. Ribut dan hujan pasti berhenti, mentari akan muncul lagi.
  4. SAMM akan menyokong mana-mana calon yang akan bertanding mewakili Pakatan Rakyat pada kali ini. Ini adalah pendirian SAMM dalam menentang kezaliman rejim BN.
  5. SAMM juga akan membuka bilik gerakan di Pengkalan Kubur. Kami akan membantu sedaya mungkin dalam memastikan kemenangan kepada calon Pakatan Rakyat. SAMM sendiri akan mula turun padang seawal mungkin.
  6. SAMM melihat pilihanraya kecil ini satu kesempatan yang sangat baik untuk menghantar signal kepada regim zalim yang menafikan hak royalti Kelantan, lebuhraya rakyat yang tertangguh walau sudah dua kali tersenarai dalam pelan Rancangan Malaysia.
  7. SAMM juga memandang serius bilamana segala janji-janji manis regim dan Perdana Menteri terhadap rakyat. Kos kehidupan yang semakin meningkat di kala pendapatan rakyat masih statik ditakuk yang lama.
  8. Golongan marhaen seperti penoreh terkial kial mencari sesuap nasi dikala harga getah yang menurun ditahap terendah sehingga RM 1.50 sekilogram. SAMM juga melihat kemenangan PRK ini mampu membuatkan rejim berfikir sekali lagi untuk melaksanakan GST pada tahun hadapan.
  9. SAMM menyeru dan merayu kepada seluruh rakyat yang mengundi di PRK kali ini mengambil peluang keemasan ini untuk menyedarkan regim.
  10. SAMM juga mengharapkan kemenangan Pakatan Rakyat kali ini akan kembali menyatukan Pakatan Rakyat lantas memberi isyarat kepada rakyat bahawa Pakatan Rakyat sudah bersedia menggantikan regim Barisan Nasional di Putrajaya.
Hj Osama
Penyelaras SAMM Kelantan

No comments:

Post a Comment