Saturday, February 05, 2011

SAMM seru jatuhkan regim korup


KUALA LUMPUR: Presiden Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin menyeru supaya rakyat seluruh dunia bersama menjatuhkan Presiden Mesir, Hosni Mubarak dan regim-regim gila kuasa sedunia.

Bercakap di hadapan kedutaan Amerika ketika perarakan untuk menyekat campur tangan Amerika di Mesir hari ini, beliau menyeru supaya semua regim-regim korup dijatuhkan oleh kuasa rakyat.

“Kami (SAMM) menyeru jatuhkan Hosni Mubarak dan regim gila kuasa seluruh dunia,” ujarnya diikuti dengan laungan, “Tumbang, tumbang Amerika!”

Jelas beliau, pihak tentera dan penguat kuasa juga akan turut serta dengan rakyat kalau pemerintah terus menjahanamkan rakyat.

“Tentera, penguat kuasa lain juga pasti akan bersama rakyat kalau kamu terus menerus menjahanamkan kehidupan rakyat,” katanya di hadapan 5,000 orang yang turut sama berarak.

Ucapan beliau diakhiri dengan laungan jeritan pada kedutaan Amerika, “Dengarlah wahai Amerika dan regim di Malaysia!”- petikan suara keadilan online

2 comments:

  1. Betulkan dulu diri sendiri,keluarga,saudara mara,agama,bangsa dan negara.
    Apa nak sibuk2 urus negara orang pulak...bukan dapat apa pun...glamour?..orang menyampah adalah...
    Nak tunjuk hero?....bawa geng2 kamu ke Mesir ikut sama rakyat dorg demo..

    ReplyDelete
  2. Saya setuju tentang Mesir. Tetapi untuk menyamakan keadaan Mesir dengan Malaysia, itu langsung saya tak setuju melainkan kalau ada udang di sebalik batu untuk menangguk di air keruh.

    ReplyDelete