Friday, November 04, 2011

Penafian Najib Razak mengenai tulisan akhbar Australia


Pada 31 oktober lepas blog ini telah menyiarkan satu posting yang menyiarkan semula keratan akhbar West Australian Newspaper mengenai 'aktiviti' membeli belah Rosmah Mansor dan anaknya. (klik sini untuk baca lanjut)

Dalam posting tersebut che'GuBard hanya menyiarkan semula keratan akhbar tersebut untuk sama teliti dan fikirkan. che'GuBard tidak menuduh apa- apa cuma menyatakan jika benar berita tersebut maka samalah anak dengan imej mak yang berbelanja besar ketika rakyat susah ia umpama mencurah garam ke luka rakyat. Kemudian ada penafian oleh beberapa pihak mengenai perkara tersebut termasuk yang terbaru oleh Najib sendiri yang menafikan dari Mekah. (klik sini)

Serentak dengan penafian Najib maka ramainya laman pro Umno termasuk pemilik akaun media-media sosial yang lain mendesak che'GuBard untuk minta maaf. Namun bagi che'GuBard tidak ada keperluan mohon maaf kerana jika baca semula posting asal itu maka tidak ada pun sebarang tuduhan. Cuma mendesak agar sama difikirkan berdasarkan keratan akhbar yang dilampirkan. Namun menjadi tanggungjawab che'GuBard juga seperti mana berita awal disiarkan dalam blog ini maka berita pembetulan dari akhbar yang sama juga disiarkan dalam blog ini.

Hari ini pula muncul dalam akhbar yang sama di muka surat 24 muncul pula pembetulan. Akhbar itu mengakui yang anak Najib tidak berada di lokasi yang dikatakan.

Perli difikirkan ini mungkin boleh disifatkan kegagalan kempen media antarabangsa yang melibatkan wang yang banyak yang dibayar oleh kerajaan Malaysia, sesuatu yang amat tidak kena berlaku, Najib sendiri perlu melihat perkara ini. Kecualilah ia memang menjadi strategi permainan perang saraf baru dimana rancang media lapor salah dan kemudian media tersebut minta maaf dengan harapan memadam sekali isu besar.

sama kita fikirkannya.


8 comments:

  1. Anonymous1:16 PM

    sah..kau memang anak haram

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:38 PM

    Tanya Najib dia pergi mekah naik pesawat siapa... sendiri bayar ke free rakyat tanggung?
    Pesawat dalam gambar tu macam biasa tengok je!!!

    ReplyDelete
  3. fitnah mmg dh jadi makan ko kan bard?

    dh terbukti ko menipu ko nk kaitkan lg ni kononnya konspirasi kegagalan kempen media.

    aku x tahulah mcm mana ko boleh hidp dgn cara mcm ni tanggung anak bini makan dgn hasil fitnah.

    ko mmg sentiasa rasa ko betul ye? apa punya manusia la ko ni bard

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:40 PM

    anon9.38

    kalau rakyat tanggung pun..ko ingat ko sorang je bayar cukai ape ke...cukai ko bayar tu ko ingat represent rakyat seluruh malaysia..ke?

    aku pun pun bayar cukai... dia pakai perks dia sebagai PM..

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:33 AM

    ASALLAMUALIKUM, TOLONG JANGAN PECAHBELAHKAN ORANG-ORANG MELAYU DITANAH MELAYU INI..HANYA INI HAK ORANG2 MELAYU ..JANGAN KERANA PANGKAT DAN HENDAK BERKUASA JADI LEMBU DICUCUK HIDUNG..KAMU DAN KITA SEMUA TAHU SIAPA ITU ANWAR DAN APA AJINDA DAP PADA KITA ORANG2 MELAYU DAN UMAT ISLAM AMNYA..KASIHANI DIRI SENDIRI DAN KAMI ORANG2 MELAYU.......salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous7:49 PM

      PKR bangsat suka pecahkan orang Melayu!

      Delete
  6. Anonymous3:57 PM

    x abis2 nak pecah belahkan melayu islam... apa nak jadi la korang ni... Walaupun korang x puas ati kepada individu2 tertentu, tapi jangan la sampai ko gadai maruah bangsa & agama... Takkan itu pun x bleh pikir.. Tak kesian ke kat anak2 ko yg mungkin akan hadapi keadaan bergolak disebabkan tindakan ko tu?

    ReplyDelete
  7. Saya Undi Parti Yg Tidak Berat Sebalah1:03 PM

    kenapa mesti kata memecah belahkn org melayu..?pecah belah ke?Biar Pecah Belah...Org Melayu selagi tidak terhantuk memang tidak akan berubah..tidak kira la kanan@kiri...Padan Muka BN...teruskn bangkang..Biar Tahu..Jgn Ingat NAK MAKAN SEORANG JE..Bila nk raih undi baru nk buat kerja bersungguh buat tuk rakyat...Tp bila dah menang BUAT KERJA TUK KEPENTINGAN DIRI LEBIH BANYAK...MANA BOLEH..KENE LA BALANCE KALAU NK MAKAN PN..ORG LAIN PUN NK HIDUP JUGA...TU LA MELAYU..NK HIDUP SONANG JE..ORG LAIN SUSAH TAK PE

    ReplyDelete