Thursday, October 23, 2008

Ceramah Sheikh Muszaphar RM8,000 sejam?


Sheikh Muszaphar, pelacong angkasa yang melakili Malaysia tidak sepatutnya meraih keuntungan di sebalik kejayaannya yang ditaja melalui wang rakyat Malaysia sejumlah RM95 juta apatah lagi beliau merupakan seorang pegawai kerajaan yang berkhidmat di bawah Kementerian Kesihatan dan Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI).

Menurut beberapa sumber beliau mengenakan RM8,000 sejam sebagai bayaran ceramahnya itu belum masuk perbelanjaan hotel, perjalanan dan seumpamanya. Beliau kini juga kelihatan seolah hilang punca kerana turut menggunakan gelaranya yang diperolehi dari pembaziran mega wang rakyat dengan turun ke kempen - kempen pilihanraya untuk berkempen bagi pihak BN.

Kepada Dr. Sheikh Muszaphar jika terbaca posting ini ; amat harapkan jawapan saudara ataupun sesiapa yang mengenali beliau sila panjangkan posting ini kepada beliau.

Kini sudah genap setahun lebih peristiwa menghantar warga Malaysia melancong ke Angkasa, cuma yang peliknya belum ada berita 'gempar' melaporkan penciptaan atau penemuan sains ekoran menerbangkan seorang warga Malaysia ke angkasa. Adakah berbaloi perbelanjaan RM95 juta itu dalam keadaan rakyat terhimpit dengan apa yang diperolehi....

sila baca lanjut dengan klik sini

Nampaknya regim Bn sememangnya tidak mempedulikan keperitan rakyat. Apa yang dilakukan hanyalah untuk memastikan kuasa terus ditangan mereka. Dari menghantar warga Malaysia melancong ke angkasa sehinggalah penganjuran rumah terbuka yang mebazirkan jumlah besar wang rakyat semuanya dilakukan untuk mengkhayalkan rakyat dari isu sebenar.

Semalam dalam Parlimen YB Mahfuz Omar mendedahkan bahawa Rumah Terbuka Perdana Menteri dan Menteri Kabinet telah menelan belanja RM4juta. Fakta itu ialah melalui jawapan bertulis oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri kepada beliau. Ini sudah melampau !!! Berita rumah terbuka dimainkan konon dengan kehadiran ramai konon menunjukkan Perdana Menteri dan Menteri Kabinet mendapat sokongan ramai malangnya cerita disebaliknya rakyat terus dihisap darah mereka dengan tanpa disedari rumah terbuka tersebut telah 'membakar' RM 4 juta wang rakyat !!!

Dan jangan terkejut RM 4 juta ialah perbelanjaan 'open house' 2007....berapa agaknya bagi 2008.... celakalah atas kamu pemimpin regim yang amat zalim sanggup membakar wang untuk menunjuk lagak ketika rakyat terhimpit kesusahan !!!!

7 comments:

  1. Anonymous1:28 PM

    dia nie bukankah saudara mara afdhal dan yasir arafat kawan cikgu bard >???

    suruh le afdhal sound dia....

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:29 PM

    inilah sifat busuk hati pembangkang.... orang nak kaya biarkanlah rezeki dia....

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:00 PM

    betul bukan takat permatang pauh...rembau pun masa PRU dia turun kempen....

    sapa baco dan konal dgn sheikh melayu nie kato kek dio .... lu pikir le sendiri.... nanti kalau PR jadi kerajaan mano nak poi poit,,,, mesti jadi kaki ampu PR lak...

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:38 AM

    Sabar dulu ... jangan cepat melatah ... girlfriend dia member satu sekolah ngan aku ... nanti aku tanyakan ok?

    ReplyDelete
  5. Anonymous12:25 PM

    Tak kiralah beliau berdiri atas tiket UMNO atau PKR, yang penting bayaran yang dikenakan agak melampau. Bukan tak bangga dengan pencapaian beliau tapi setakat pergi ke angkasa untuk buat eksperimen budak sekolah, apalah sangat... Diharap beliau rendahkan sikit bayaran tu...

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:42 AM

    susah kite nak betulkn pemikiran UMNO totok nih...kononnye setia ngan UMNO x berbelah bagi...jiwa korang nih senang dibeli dgn duit..

    ReplyDelete
  7. Anonymous9:49 AM

    syarikat-syarikat yang sanggup memanggil PELANCONG untuk memberi ceramah patut guna otak kerana ada pensyarah-pensyarah yang lebih baik dari pensyarah PELANCONG

    ReplyDelete