Sunday, June 03, 2007

Call for Application : Gwangju Asian Human Rights Folk School 2007

Salam buat semua teman - teman aktivis ;

Saya dengan ini ingin memanjangkan tawaran untuk semua aktivis menyertai The Gwangju Asian Human Rights Folk School 2007 anjuran The May 18 Memorial Foundation.

Program tahunan ini bakal mengumpulkan aktivis 'muda' progresif dari seluruh Asia yang terpilih. Tahun lepas saya telah terpilih sebagai salah seorang aktivis untuk menyertai program tersebut dan Alhamdunillah saya terpilih sebagai 'pelajar terbaik' yang akhirnya membawa saya melanjutkan pelajaran di Peringkat M.A ke Korea Selatan selama setahun dengan biasiswa penuh.

Peluang menyertai program 'sekolah alternatif' bagi aktivis ini amat saya hargai kerana melalui sekolah inilah saya dapat berkongsi pengalaman dan mempelajari dunia aktivisma 'muda' dengan teman - teman dari seluruh pelusuk Asia dan seterusnya melalui jaringan ini dapat dilanjutkan untuk berhubung dengan 'networking' teman - teman aktivis muda seluruh dunia.

GERAK juga kini telah diangkat untuk menduduki panel penasihat antarabangsa bagi yayasan tersebut.

Kepada aktivis muda Malaysia kali ini peluang anda pula. Sila layari laman rasmi GERAK untuk mendapat makluman lanjut.

Jika memerlukan sebarang bantuan saya mahupun GERAK sila hantar permohonan saudara melalui gerakmalaysia@gmail.com

No comments:

Post a Comment